divendres, 23 d’octubre del 2009

SEMINARI 20/10/09

A la darrera sessió de seminari, vam estar comentant el llibre "Educació i vida quotidiana" de l'Eulàlia Bosch. Del qual havíem de fer un treball que es dividia en; presentació del llibre i de l'autor, anàlisi del contingut on havíem d'incloure una descripció del contingut, un llistat de les cites que es van trobant al llarg del llibre, triar un parell d'assaig i argumentar-los i explicar una experiència personal. I per últim, una valoració crítica i les conclusions.
Vam comentar alguns dels capítols, els més escollits van ser: "I si...", "La França Rosa", "El petó", "Metge o actor?", "Quan serè gran, voldré ser pagès", "Lliçó de silenci", "Vermell o blau?", "La classe i la cuina", "Els orígens", "NIF"...

Algunes idees o frases que ens va aportar el llibre:

-Darrere de la frase d'un nen hi ha molt més.
-Es convenient arribar a construir un bon clima, adequat per fer una classe.
-És molt important aprendre a escoltar els nens per entendre'ls.
-Cada detall conta en l'educació.
-És difícil estimar a tots els alumnes per igual, però hem de fer-ho semblar.
-No es pot enganyar als nens, li hem d'explicar les coses com són. Necessiten creure als adults perquè són la seva referència.
-Els nens, quan passa alguna tragèdia, encara que tu no els ho expliquis, se'n adonen.
-Hem de ser hàbils a l'hora d'ajuntar els nens en grups. Per tal d'equilibrar-los posaríem a un que sàpiga molt de matemàtiques amb un que no en sàpiga tant, un que no sàpiga molt de català amb un que se li doni molt bé.
-L'Aprenentatge no té sempre una resposta immediata.
- La nostra feina no es contestar-l'hi totes les preguntes si nó deixar que ells la trobin i es continuïn qüestionant més.
-Hem d'aprendre a moure'ns en l'incertesa. Les nostres certeses o respostes amaguen/apaguen la seva curiositat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada