dilluns, 2 de novembre del 2009

SEMINARI 29/10/09

Dimarts 27, vam quedar que estaríem atents a els sorolls que podem identificar en el trajecte de casa fins a Blanquerna: ITINERARI SONOR.
Posem en comú alguns dels sorolls: ocells, els nostres passos, badalls de la gent del voltant, pagines del diari passant, obrir i tancar les portes del metro…
Ens adonem que hi han sons que passen desapercebuts.
Podem dividir els sorolls en artificials i naturals, veus o altres, suaus i forts, agradables i molestos.
Reflexionem sobre si els sons ens afecten al nostre estat d’ànim.
Per aquest dia, havíem de portar un article sobre una revista d’educació i referenciar-lo. Cadascú va parlar una mica sobre el seu article, faig un petit resum, d’ algunes idees.
Marta Fernández: “ Canvis i noves estructures”. Estris (2009) núm.169
L’article parla del canvi que s’ha produït en les famílies. Abans la mare es passava tot el dia a casa amb els fills, mentre el pare treballava, i ara ja no és així. Això a repercutit en l’educació dels nens i a anat dirigit al fracàs escolar. Ens hem adonat que no podem compaginar família i treball.
Georgina Salmerón: ”Petons i queixalades” Infància. Núm. 170
Els petons els tenim molt normalitzats, però en canvi les queixalades no. Aquestes accions son la manera d’expressar-se dels nens petits, quan encara no parlen. Els mestres, hauríem de preocupar-nos pel que hi ha darrere d’aquesta mossegada, que es el que li a portat a fer-la.
Soraya Corpas: “El problema no es la ràtio, si no la falta de un auxiliar. Escola en acció infantil núm.10633. (2009)
L’article es una entrevista al president de l’associació mundial de l’educació infantil. Diu que el sistema educatiu hauria de ser també de 0-3 anys.
Elisa Capellades: “Conversar amb els infants” Guix d’Infantil. núm.51.
Ens diu que a Finlàndia, la professió de mestre esta molt ben valorada, i per exemple si no ets un bon comunicador no t’agafen. Dels 0-3 anys, es una etapa comunicativa molt important. L’article ens recomana no corregir als nens radicalment, si no intentar escoltar-los i aprendre amb ells. L’educació és essencial i la capacitar comunicativa dels mestres es molt important, per sort les habilitats comunicatives es poden aprendre.

Mercè Benito: On es la paula? Guix d’infantil (2008) núm.41 p.14-17
La paula es una nena que a de marxar amb els seus pares cap a Uruguay perquè te allà la família. La mestre, aprofita aquesta situació per treballar molts aspectes, com la distancia, l’avió, els canvis d’estacions..
Fan tres activitats diferents: - Diferencia d’horaris, veiem com es molt possible fer aquestes activitats amb els nens de 5 anys.
-Van poder veure com es fa de dia i com es fa de nit a les diferents parts del mon, a través d’una pagina web.
-Quan va tornar la Paula va explicar les seves experiències.
La clau està en aprofitar situacions per fomentar i treballar diferents conceptes de diferents formes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada